Лечение на абсцес на зъб

ПуАбсцес на зъб е гнойна инфекция, при появата на която е добре да се потърси незабавна стоматологична помощ.

Ако не се лекува бързо и адекватно, зъбният абсцес може да причини големи проблеми и усложнения.

Какво представлява зъбният абсцес

Зъбният абсцес е вид инфекциозно състояние, която се образува около корена на зъба или в областта на болния зъб. То най-често се развива при нелекувани коренови канали или напреднал зъбен кариес, когато бактериите навлизат в зъба и достигнат до пулпата.

Ако инфекцията не бъде овладяна навреме, бактериите достигат до корена на зъба, размножават се и в резултат на това се образува джоб, пълен с гной.

Симптоми и диагностика на зъбния абсцес

СТова състояние най-често се характеризира със силна, пулсираща болка в зъба, челюстта или венците. Болката обикновено се появява внезапно и с течение на времето не намалява, а увеличава силата и интензитета си.

Други симптоми, които индикират развитието на абсцес на зъб са зачервяване и подуване на венците, оток на лицето, неприятен вкус в устата, треска и общо неразположение.

Диагнозата за абсцес на мъдрец или зъб се поставя единствено в стоматологичен кабинет и обикновено включва преглед и изготвяне на рентгенова снимка за анализ и оценка на състоянието.

Лечение на абсцес на зъб в Клиника Киряков: процес и стъпки

В нашата клиника лечението на абсцес включва диагностициране на състоянието, премахване на инфекцията, облекчаване на болката и запазване на функциите на зъба (ако това е възможно).

Стъпка 1: Преглед и диагностициране

Процесът започва с дентален преглед и изготвяне на рентгенова снимка за определяне на степента на инфекцията и нейното местоположение.

Стъпка 2: Дренаж на абсцеса

Преди да приложим някой от методите за лечение, извършваме дренаж на зъбния абсцес. Той представлява малък разрез (инцизия), който се прави, за да изтече натрупаната гной от “джоба”.

След пълното изтичане на гнойта, мястото се почиства много внимателно с физиологичен разтвор.

Стъпка 3: Лечение на абсцеса на зъба

Какъв метод на лечение ще приложим зависи от вида, степента и местоположението абсцеса.

Ако състоянието е свързано с инфекция на корена се налага да се извърши кореново лечение, при което се премахва инфектираната тъкан и коренът се запълва с подходящия пълнежен материал.

До екстракция на зъб трябва да се пристъпи ако установим, че инфекцията е много сериозна и зъбът не може да бъде спасен.

Стъпка 4: Терапия с антибиотици

За лечение на инфекцията се предписват и антибиотици, тъй като антибиотичното лечение не само бързо я овладява, но и намалява силно риска от повторната ѝ поява.

Основната цел на лечението на абсцеса е да се неутрализира инфекцията, да се премахне болката и да се намалят рисковете от появата на усложнения. Някои от тези усложнения могат да доведат не само до сериозни проблеми със зъбите, костите и венците, но и до нарушения в общото здраве.

След успешно лечение на зъбен абсцес, пациентите, доверили се на денталните лекари от клиника Киряков споделят, че чувстват не само облекчение, но се радват на пълно възстановяване на дъвкателните функции на зъбите си.

От клиника Киряков се стремим да осигурим бързо и ефективно лечение на широк спектър от дентални заболявания, включително и инфекции като зъбни абсцеси.

За да отговорим на очакванията на нашите пациенти, ние разполагаме с модерна стоматологична техника и прилагаме съвременни и възможно най-малко инвазивни методи на лечение.

Доверявайки се на нашите дентални лекари, пациентите ни могат да бъдат напълно спокойни, че към всеки един от тях ще подходено индивидуално, с внимание, търпение и разбиране.

Неправилно лекуван или нелекуван абсцес на зъба може да доведе до редица сериозни усложнения. Например, инфекцията на устната кухина може да се разпространи и по други части на тялото и да предизвика сепсис, което е опасно и животозастрашаващо усложнение.

Абсцесът е състояние, което не бива да се подценява, затова съветът ни е, ако имате температура, лицето ви е подуто или изпитвате силна болка веднага да потърсите спешна стоматологична помощ.

Антибиотиците, които се предписват като част от лечението на зъбен абсцес помагат за ограничаване на инфекцията и намаляват риска от повторната ѝ поява.