Лечение на фистула на зъб

Зъбната фистула е сред състоянията, които налагат своевременно посещение в дентален кабинет или клиника.

Ако и вие имате подобен дентален проблем, от клиника Киряков предлагаме лечение на фистула на зъб.

Какво представлява зъбната фистула

Фистулата представлява малък канал (дренажен път), който се образува при наличието на инфекция около корена на зъба.

Този канал се развива се под линията на венеца и пренася течности като гной от мястото на бактериалната инфекция навън, за да намали напрежението и болката.

В устната кухина фистулата изглежда като малка подутина (торбичка), която е пълна с гной и може да се образува както на горната, така и на долната челюст.

Симптоми и диагностика на зъбна фистула

Симптомите за наличие на фистула на зъба са доста характерни и лесно видими.

Ето кои са най-честите сред тях:

• Подуване и зачервяване на венеца, най-често отстрани на засегнатия от инфекция зъб;
  • Постоянна или пулсираща болка в областта на инфектирания зъб;
  • Чувствителност и болки при дъвчене;
  • Изпускане на гной в устата с неприятен вкус.

При прогресия на зъбната фистула и увеличаване на обема ѝ могат да се появяват и по-сериозни симптоми. Те включват възпалени и увеличени лимфни възли в областта на шията и челюстта, треска и дори проблеми с преглъщането и храненето.

Що се отнася до диагностиката на фистула на венеца, то тя включва дентален преглед и изготвяне на рентгенова снимка, за да се локализира мащабът на инфекцията и да се анализира състоянието на околните тъкани и зъбни структури.

Важно е да се знае, че щом се е образувала фистула на венците, това означава, че има възпалителен процес в някой от каналите на зъбите.

Лечение на фистула на зъб в Клиника Киряков: процес и стъпки

ЛечеВ клиника Киряков използваме иновативни и модерни методи за лечение на фистули на зъб, които гарантират безболезненост, минимална инвазивност и бързо възстановяване.

Процедурата по лечение на фистула на зъбите, която извършваме в нашата клиника включва няколко стъпки.

Стъпка 1:  Преглед и анализ на степента на възпалението

По време на първоначалния преглед денталните лекари от клиника Киряков извършват задълбочен преглед на устната кухина, зъбите и венците на пациента и правят рентгенова снимка, за да установят степента на възпаление.

Стъпка 2: Лечение

Ако причината за поява на фистулата е в резултат от нелекувани коренови канали се пристъпва към лечението им. Първоначално кореновите канали се почистват внимателно, за да се отстрани цялата инфектирана тъкан, след което се запълват с подходящ пълнежен материал.

В случай, че до образуване на фистула се е стигнало поради неправилно ендодонтско лечение, се прилага речеление. То включва отстраняване на стария запълващ материал, почистване на кореновия канал, медикаментозна обработка за премахване на инфекцията и запълване с нов пълнежен материал.

Стъпка 3: Проследяване на състоянието

За да сме спокойни, че лечението е фистулата на зъба е ефективно и инфекцията няма да се появи отново, от клиника Киряков извършваме редовни контролни прегледи.

Цели и резултати от лечението

Най-важната цел при лечението на зъбна фистула е да се отстрани напълно инфекцията и да се предотврати разпространението ѝ в устната кухина

Ако състоянието се лекува правилно и от опитни стоматолози, след края на лечението пациентите не само се радват на облекчаване на болките, но и напълно възстановяват нормалното функциониране на зъбите.

В клиника Киряков се отнасяме с голямо внимание и грижа към всеки пациент. Ние не пристъпваме към процедурата по лечение на зъбна фистула преди да информираме детайлно пациентите си какви стъпки ще следваме и какви ще са резултатите.

Освен това ние извършваме процедурата под микроскоп, което ни позволява да работим с изключителна прецизност и точност.

Доверявайки ни се, нашите пациенти могат да бъдат спокойни, че след края на лечението болката и отока ще са изчезнали и отново ще могат да се радват на здрави зъби и венци.

Ако фистулата на зъбите не се лекува, това може да бъде предпоставка сериозни усложнения, които да доведат до редица проблеми не само зъбите и венците, но и с общото здраве.

Ако фистулата не се лекува в продължение на седмици или месеци, възпалението може да се разпростре до челюстната кост, което да доведе до загуба на зъби.

Наред с това нелекуваната зъбна фистула може да се превърне в абсцес и инфекцията да се разпространи по цялото тяло.

Едни от основните фактори за развитието на фистули са неправилно основно лечение на кореновите канали или гангрена на зъба.

За съжаление, зъбната фистула може да се образува в устната кухина както на възрастните, така и при деца, на които зъбите все още са млечни.

Затова е важно родителите да им създават добри хигиенни навици още от ранна детска възраст, а ако забележат появата на фистули в устата на детето да потърсят адекватна стоматологична помощ.