Лечение на периодонтит в Клиника Киряков

Пулпитът е възпалително заболяване на пулпата, което изисква своевременно и професионално Един от често срещаните дентални проблеми, породени от неправилно или непълно проведено ендодонтско лечение, е развитието на периодонтит.

Какво представлява периодонтитът

Периодонтит е инфекциозно заболяване на периодонта, при което бактериите от устната кухина преминават през кореновите канали на зъба и предизвикват възпаление.

Заболяването започва да се развива след първично ендодонтско лечение, когато инфекцията в кореновите канали на лекувания зъб не е отстранена изцяло или когато каналите не са запълнени напълно.

Обикновено се развива около върха на корена на зъба и може да доведе до появата на силна болка, развитие на възпалителен процес и до подуване на венеца (абсцес).

За да бъде избегнат този сценарий, денталните лекари прибягват до релечение на коренов канал.

Симптоми и диагностика на периодонтит

Симптомите на поява на перитонит могат да включват:

• Силна болка в областта на зъба, която може да бъде както постоянна, така и да се проявява при натиск;
  • Подуване и зачервяване на венеца около зъба;
  • Поява на “торбички” (фистула) в областта на корена на зъба.

Тъй като заболяването е сериозно, трудоемко и времеемко, от клиника Киряков съветваме пациентите, които имат някой от тези симптоми, да посетят стоматологичен кабинет за преглед и диагностика.
Що се отнася до диагностицирането на периодонтит, то диагнозата се поставя след преглед в дентален кабинет, който включва оценка и анализ на симптомите и изготвяне на рентгенова снимка.

Лечение на периодонтит в Клиника Киряков: процес и стъпки

Лечението на пулпит в Клиника Киряков е насочено към запазване на зъба и възстановяване на неговата функция. Лечението зависи от вида и стВ дентална клиника Киряков предлагаме лечение на остър периодонтит и хроничен периодонтит.

По време на лечението на това дентално заболяване ние използваме съвременна техника и прилагаме модерни и иновативни методи за лечение.

Лечението на периодонтит в клиника Киряков започва с детайлен стоматологичен преглед и пълна диагностика на устната кухина, за да се определи степента на денталното заболяване.

Самият процес на лечение протича в няколко основни стъпки.

Стъпка 1: Оценка и анализ на текущото състояние на зъба

Прилаганото за периодонтит лечение в клиника Киряков започва с извършване на детайлен преглед на устната кухина. Целта е да се направи оценка на предходното ендодонтско лечение и да се установи степента на инфекцията, породена от същото това лечение.

Тази стъпка е задължителна при лечение на всички форми на заболяването.

Стъпка 2: Отстраняване на стария пълнежен материал

С помощта на специализирани дентални инструменти, извършваме прецизна обработка на кореновите канали, за да отстраним стария запълващ каналите материал.

След това каналите на зъба се почистват и обработват медикаментозно, за да се отстрани напълно инфекцията.

Стъпка 3: Запълване на кореновите канали

Последната стъпка включва оформяне на каналите на зъба и правилното им запълване с висококачествени материали. От клиника Киряков за запълване на канали използваме топла гутаперка или биодентин.

След запълването им се прави рентгенова снимка, за да се проследи докъде е запечатан каналът като плътност и дълбочина.

Цели и резултати на лечението

Една от основните цели на лечението е да се спре задълбочаването на заболяването и да се възстанови здравето и функционалността на венеца и зъбите.
Резултатите, които постигаме след края на лечението са намаляване и спиране на възпалителния процес и подобряване на общото здраве на устната кухина.

В клиника Киряков предлагаме лечение на всички степени на периодонтит.

Ние разполагаме с модерна база и извършваме лечението на периодонтита само под микроскоп, защото така работим точно там, където виждаме, а не на посоки.

Времето, което отнема релечението на зъбен корен зависи както от степента на развитие на инфекцията, така и от сложността на случая.

При по-леките случаи (хронични периодонтити) процедурата може да се завърши с 1-2 посещения в дентален кабинет. Но в случай на остри периодонтити, при които инфекцията е по-сериозна или ако кореновите канали са трудни за достъпване, тогава се налага посещенията да бъдат повече на брой.

За разлика от останалите форми на това заболяване, хроничният периодонтит се развива бавно, понякога в продължение на месеци или години. Той се наблюдава в резултат от усложнения при неправилно лечение коренови канали и лечението му е не само бавно, но и доста трудно.

Това е и причината, поради която това заболяване трябва да бъде лекувано от дентални лекари с голям опит.

Прелечението обикновено не е болезнено, тъй като се извършва под локална (местна) упойка. Възможно е след процедурата пациентът да изпита лек дискомфорт, но болката е минимална и се контролира с леки обезболяващи.