Пародонтология в Клиника Киряков

Пародонтология се нарича специализиран дял от стоматологията (денталната медицина), който се занимава със състояния, които засягат пародонта – тъканите, които поддържат и обграждат зъбите, включително венците, костите и свързващите тъкани.

Основната цел на пародонтологията е да поддържа и възстановява здравето на тези тъкани, за да осигури стабилността и здравината на зъбите.

Кога имате нужда от пародонтолог?

Необходимостта от посещение при пародонтолог възниква в случаите, в които се наблюдават някой от следните симптоми:

• Кървене на венците: Кървенето на венците при почистване на зъбите с четка или конец, както и по време на хранене е признак на ранен стадий на гингивит (заболяване на венците). За да се предотврати задълбочаване на заболяването и последваща пародонтоза е добре да се посети дентален кабинет.
  • Зачервени, подути и чувствителни венци: Бактериите налични в зъбния камък, които причиняват гингивит са в основата на зачервените и болезнени венци. Ако възпалението не бъде лекувано, след време могат да се появят пародонтални джобове, отдръпване на венеца и костта и разклащане на зъбите, които да увеличат риска от загубата им.
  • Хроничен лош дъх (халитоза): Ако се появи лош дъх, който не изчезва дори и след добра орална хигиена, това може да е признак за пародонтална инфекция.
  • Чувствителност на зъбите при студено или горещо: В случаите, в които заболяването на венците е напреднало, може да се появи повишена чувствителност на зъбите.  Чувствителността се появява най-често вследствие на отдръпване на венците и оголване на корените.
  • Разклатени зъби: Разклатените зъби, както и промяната в начина на дъвчене са признаци, които показват, че е възможно да има значителна загуба на костна маса.
  • Рецесия на венците: Рецесията на венците е симптом за напреднало пародонтално заболяване, което ако не бъде подложено на лечение може да доведе до оголване на зъбите и загубата им.

Професионално пародонтологично лечение в Клиника Киряков

В дентална клиника Киряков предлагаме висококачествено пародонтологично лечение, използвайки модерни и съвременни технологии и методи, с които постигаме ефективност при лечението.

Нашите пародонтални специалисти са с богат опит и прилагат индивидуален подход, което гарантира оптимален резултат и дълготрайна защита на зъбите и венците на пациентите.

Пародонтоза

Пародонтозата (пародонтит) е прогресивно инфекциозно заболяване, което засяга венците и алвеоларната кост (към нея за прикрепени зъбите). Заболяването възниква вследствие на натрупване на плака и зъбен камък.

Плаката и зъбният камък са пълни с бактерии, които ако не бъдат почистени се натрупват и причиняват възпаление. То достига до костта, венците се отдръпват и това е предпоставка за появата на пародонтоза.

Симптомите за пародонтоза най-често включват образуване на дълбоки пародонтални джобове, разклащане на зъб или зъби, отдръпване на венците, изтичане на кръв по време на четкане и хранене от венците и от междузъбната папила, неприятен вкус или лош дъх в устата.

Гингивит

Гингивитът е възпаление на венците, което предшества пародонтозата. Причината на неговата поява е отново натрупването на плака и зъбен камък. Ако те не бъдат отстранени от зъбите своевременно, бактериите, които се съдържат в тях причиняват възпаление на венците, а оттам и гингивит.

Симптомите за гингивит обикновено включват кървене на венците (при четкане, почистване с конец и хранене), зачервени и болезнени на допир венци, подути венци, хроничен лош дъх в устата и други.

Резултати и предимства от пародонталното лечение

Резултатите от пародонталното лечение, което предлагаме в Дентална клиника Киряков са дълготрайни и водят до подобряване на цялостното орално здраве.

Нашите пародонтални специалисти се ползват с отлична репутация сред пациентите, тъй като грижата за поддържането на оралното здраве е от първостепенно значение за тях.

Преди началото на лечението денталните лекари извършват първоначален анализ на състоянието на пародонта на пациента, съставят план за лечение и го обсъждат заедно с него.

По време на лечението от клиника Киряков използваме съвременни методи и технологии, което е гаранция за постигането на ефективни резултати.

Клиника Киряков е утвърдено име в областта на денталната медицина и имаме богат опит както при предотвратяване, така и при лечение на пародонталните заболявания.

Нашият екип по пародонтология е висококвалифициран и единствената цел, която има е да предоставя качествени дентални услуги, които да дават дълготраен и ефективен резултат.

Доверявайки ни се, можете да бъдете уверени, че ще получите възможно най-доброто обслужване и професионална грижа за вашето орално здраве.

Методите за предотвратяване на пародонтоза са повече от елементарни. Достатъчно е да се поддържа добра орална хигиена и плаката и зъбния камък да бъдат редовно отстранявани.

Важно е да се знае, че мазилата, пастите и инжектирането на различни препарати не са ефикасни, ако зъбният камък не бъде почистен ефективно от зъбите.

Бактериите и токсините в натрупания зъбен камък постепенно разрушават костта и тъканите, които обграждат зъбите. В резултат се развива инфекция, която води до подуване, зачервяване и болка на венците при допир, загуба на кост, постоянен лош дъх, разклащане на зъбите и накрая до загуба на зъба.

И гингивитът, и пародонтозата са напълно лечими. Добре е обаче да се знае, че към лечението трябва да се пристъпи още при появата на първите симптоми.

Лечението на гингивита и пародонтозата се изразява главно в щателното и прецизно отстраняване на зъбен камък под и над венечно. Важно е да се знае, че загубените меки тъкани и кост в следствие от пародонтоза не могат да бъдат възстановени. Ние можем да спрем процеса и излекуваме пародонтозата, но не можем да върнем изгубеното. Затова съветваме редовно на всеки 4 или 6 месеца да посещавате вашият стоматолог за почистване на зъбен камък.