Лечение на кариес на млечни зъби в Клиника Киряков

Зъбният кариес, противно на схващанията на голяма част от родителите, е едно от най-честите дентални заболявания, което засяга млечните зъби на най-малките.

Затова е изключително важно дори и при най-малкото съмнение за появата на кариес на млечните зъби на детето, да се посети стоматолог за профилактичен преглед и евентуално лечение на кариеса.

Какво представлява кариесът на млечен зъб

Кариесът на млечните зъби е често срещан проблем, който засяга временните (млечни) зъби. Най-често той се развива поради недобра орална хигиена и прекомерна консумация на богати на захари храни и напитки.

Важно е да се знае, че временните (млечни) зъби са по-податливи на кариес в сравнение с постоянните зъби. Причината е, че те са слабо минерализирани, поради което заболяването се развива по-бързо в сравнение с постоянните зъби. То може да засегне един, повече или всички зъби.
Ако не се предприеме адекватно и навременно лечение, това може да доведе до немалко усложнения във времето. Сред тях са появата на пулпит (възпаление на нерва), възпаление на костта, смущения в захапката и дори до неправилно разположение на постоянните зъби.

Симптоми и диагностика

Най-често наблюдаваните симптоми при кариес на млечни зъби са:

• Силна болка;
  • Чувствителност към топло и студено;
  • Видими бели или тъмни петна по зъбите на детето;
  • Дискомфорт по време на хранене.

Тези симптоми могат да бъдат съпътствани и от лош дъх или от възпаление на венеца около засегнатия зъб.

Диагностиката на кариес на млечни зъби се извършва чрез посещение в дентален кабинет и последващ стоматологичен преглед. В случай на по-задълбочен проблем е възможно да бъде направена рентгенова снимка, за да се установи с точност сериозността на заболяването.

Лечение на детски кариес в Клиника Киряков

Дентална клиника Киряков е сред водещите стоматологични клиники в Хасково и областта и предлага широка гама от дентални услуги, включително и лечение на кариес на млечни зъби.

За нас е важно малките ни пациенти да се чувстват удобно и комфортно, затова сме създали уютна и спокойна среда, която предразполага децата да седнат на стоматологичния стол без страх.

Процес и стъпки

Процесът на лечение на кариес на млечни зъби при децата в клиника Киряков протича в няколко стъпки.

Стъпка 1: Дентален преглед

По време на прегледа се извършва оценка на състоянието на млечните зъби и се определя правилното лечение.

Стъпка 2: Подготовка и почистване на кариеса

Ако детето изпитва дискомфорт, ние поставяме лека локална упойка. За нас е важно детето да се чувства възможно най-комфортно и удобно и да не изпитва никаква болка по време на лечението.

Кариесът се почиства добре, като в зависимост от индивидуалните особености на детето това може да се извърши с различни техники.

Стъпка 3: Пломбиране

Последната стъпка при лечението включва поставяне на фотополимерна пломба.

Сред основните цели на лечението на кариес на млечни зъби е да се предотврати разпространението и задълбочаването на инфекцията. Ние целим зъбите на децата да останат здрави и функционални до самото им естествено падане и до появата на постоянните им зъби.

Резултатите от лечението включват премахване на болката при хранене, възстановяване на нормалната дъвкателна функция на млечните зъбчета и предпазване от по-нататъшни проблеми.

Защо да ни се доверите

В дентална клиника Киряков подхождаме към нашите малки пациенти с голямо внимание и грижа.

Ние знаем, че децата често изпитват страх при посещение при стоматолог, затова към всяко дете подхождаме индивидуално, предразполагайки го да се отпусне и да ни гласува доверие.

Избирайки клиника Киряков за лечението на кариес на млечните зъби на вашето дете, можете да бъдете напълно спокойни, че вашето мъниче ще излезе от клиниката ни широко усмихнато и доволно.

Все още голяма част от родителите са на мнение, че щом зъбите на детето са млечни (временни) не трябва да се лекуват, тъй като ще паднат и ще бъдат заменени от постоянни зъби.

Това обаче съвсем не е така, тъй като, ако състоянието на млечните зъби се неглижира и те не се лекуват своевременно, ще се наложи тяхното преждевременно изваждане, а  това да окаже негативно влияние върху правилното подреждане на постоянното съзъбие, растежа на челюстните кости и развитието на лицето

Обикновено кариесите започват да се появяват още докато детето е съвсем мъничко. Специалистите наричат този вид кариеси “биберонни”, тъй се появяват в резултат от храненето на детето с мляко, кърма и други през нощта, когато обикновено зъбчетата не се мият след хранене.

Затова е изключително важно след подобно нощно хранене на детето да се дава вода или зъбите да се почистват внимателно.

Цялото лечение приключва в рамките само на едно-единствено посещение в дентална клиника Киряков.