Лечение на пулпит в Клиника Киряков

Пулпитът е възпалително заболяване на пулпата, което изисква своевременно и професионално лечение.

В клиника Киряков предлагаме висококачествено лечение на пулпит, насочено към спасяване на зъба и възстановяване на неговата функция, премахване на болката и дискомфорта на пациента.

Какво представлява пулпитът?

Пулпитът е възпаление на пулпата. Тя е разположена във вътрешна част

на зъба и съдържа нерви и кръвоносни съдове.

Пулпитът се причинява от бактерии, които попадат в зъбната пулпа при нарушаване на твърдите тъкани на зъба (емайл и дентин).

Възпалението довежда до повишена пропускливост на кръвоносните съдове, при което се увеличава налягането в зъбната пулпа. В резултат се усеща болка с различен интензитет, в зависимост от вида на пулпита и стадия на възпалението.

Пулпитът може да бъде причинен от различни фактори, като:

• Дълбок първичен кариес;
  • Вторичен кариес под налични обтурации (пломби);
  • Травма на зъба;
  • Натоварване на зъбите, причинени от проблеми като бруксизъм;
  • Неправилна захапка и други.

Пулпитът може да бъде обратим или необратим, в зависимост от степента на увреждане на пулпата.

Симптоми и диагностика на пулпит

Симптомите на пулпит варират в зависимост от степента на възпаление и могат да включват:

• Остра и пулсираща болка, особено през нощта;
  • Повишена чувствителност към топло и студено;
  • Болка при дъвчене или при натиск върху зъба;
  • Чувствителност към много сладки храни;
  • Повишаване на телесната температура;
  • Подуване на лимфните възли;
  • Лош дъх и други.

Диагностиката на пулпит включва обстоен стоматологичен преглед, рентгенография и тестове за чувствителност на зъба при необходимост). Тези тестове, от своя страна, могат да включват стимулация на зъба към топло и студено и следене за отговор от страна на пациента за продължителността на усещането, електроодонтодиагностика.

Стоматологът може да използва различни методи за оценка на състоянието на зъбната пулпа и определяне на най-подходящото лечение.

Лечение на пулпит в Клиника Киряков: процес и стъпки

Лечението на пулпит в Клиника Киряков е насочено към запазване на зъба и възстановяване на неговата функция. Лечението зависи от вида и степента на пулпита.

Лечението на пулпит в дентална клиника Киряков протича в няколко стъпки:

• Диагностика и оценка: Стоматологът извършва обстоен преглед и определя степента на пулпита.
  • Премахване на кариеса: Кариозната зъбна маса се отстранява, за да се достигне до здравите тъкани.

Ако пулпитът е обратим, лечението може да включва:

• Премахване на кариозната зъбна маса и обтурация на зъба.
  • Поставяне на подходящи материали като защитна превръзка, която да помогне за възстановяване на пулпата и съхраняване на виталитета на зъба (да го запазим с жива пулпа, без да се умъртвява).
  • Проследяване във времето за някакви симптоми от страна на пациента, също и рентгенов контрол за наличие или отсъствие на пулпни или периапикални промени (промени в околните около зъба тъкани).

Ако пулпитът е необратим, лечението включва кореново лечение, при което се отстранява възпалената пулпа и кореновите канали се почистват, дезинфекцират и запълват.

При провеждане на кореново лечение се придържаме към следване на определен протокол и преминаване към следните важни стъпки.

Стъпка 1: Използване на кофердам

Това е система за изолация на зъбите от бактериите в слюнката, които не е желателно да попадат в каналите. Тя осигурява сухо работно поле, което е предпоставка за по-добра видимост и по-прецизна работа.

Системата осигурява комфорт на пациента, като предпазва от попадане на отпилки, вода и други предмети директно в устата му.

Стъпка 2: Увеличение

Използваме микроскоп или увеличителни очила, които помагат за по-ясна видимост за детайли, които трудно се виждат с просто око.

Предимствата на използването на увеличение са намиране на скрити канали, които оставени непочистени биха компрометирали лечението ни, преодоляване на препятствия в хода на премахване на остатъци от зъбната пулпа, премахване на калцификати по входа на каналите и много други.

Стъпка 3: Използване на апекслокатор

С апекслокатораизмерваме на дължината на кореновите канали.

Целта е да можем да ги почистим максимално добре и до края.

Стъпка 4: Почистване на каналите

След определяне на работната дължина се почистват каналите с различни по големина машинни пили и се промиват обилно с дезинфекциращи и почистващи разтвори за премахване на органичните и неорганичните компоненти.

Промивката на каналите е изключително важна стъпка за успеха на кореновото лечение. Тази стъпка трябва да се изпълни с прецизност и внимание.

Стъпка 5: Запълване

Следва запълване на кореновите канали.

За целта се използват материали, които заместват отстранената зъбна пулпа.

Стъпка 6: Рентгенов контрол

По време на тази фаза се осъществява рентгенов контрол на направената коренова заплънка.

Стъпка 7: Изграждане

В тази фаза пристъпваме към направа на изграждане (поставяне на пломба) върху запълнените канали.

Ако има индикации, пациентът може да се насочи за направа на индиректно изграждане (подходящ вид конструкция върху обтурацията). Това се налага в случаите на голямо засягане на коронковата част на зъба от кариеса или фрактурата и когато много голяма част от зъба е обхваната от изграждането, за да можем да заздравим допълнително зъба.

Целите на лечението на пулпит в Клиника Киряков включват:

• Премахване на болката и дискомфорта;
  • Спасяване на засегнатия зъб и предотвратяване на неговата екстракция
  • Изваждане
  • Възстановяване на нормалната функция и естетика на зъба.

Резултатите от лечението на пулпит могат да бъдат изключително успешни, когато се извършват от опитни специалисти и с помощта на съвременни технологии.

Дентална клиника Киряков използва най-новите методи и оборудване, за да осигури висока успеваемост на лечението и дълготрайни резултати.

Клиника Киряков предлага професионално и качествено лечение на пулпит, извършвано от опитни и квалифицирани специалисти.

Причините да ни се доверите включват:

• Опит и експертиза: Нашите стоматолози са висококвалифицирани и имат богат опит в лечението на пулпит и други дентални проблеми.
  • Съвременни технологии: Използваме най-новите технологии и методи за диагностика и лечение, включително микроскопско лечение, което гарантира висока прецизност и ефективност.
  • Индивидуален подход: В Клиника Киряков предлагаме индивидуален подход към всеки пациент, като се стремим да осигурим най-доброто лечение и грижа.
  • Комфорт и грижа: Нашият екип се грижи за комфорта и благополучието на пациентите, като създава приятна и спокойна атмосфера в клиниката.

Доверието на нашите пациенти се базира на нашия дългогодишен опит, използването на съвременни технологии и индивидуален подход към всеки пациент.

Ако имате симптоми на пулпит или се нуждаете от консултация, не се колебайте да се свържете с нас за професионално и качествено лечение.

Освен поддържане на отлична хигиена на устната кухина, редовните посещения в стоматологичен кабинет за регулярни профилактични прегледи са силно препоръчителни като превантивна мярка.

По време на профилактичните прегледи денталният лекар може да открие появата на малък кариес и да го оправи, преди да е създал проблеми да се наложи лечение на пулпит.

В клиника Киряков лечението на пулпит се извършва изключително прецизно под микроскоп, което дава отлични резултати.

Въпреки това, каква е продължителността на лечението зависи от това колко сериозен е проблемът и дали пулпита е обратим или необратим.

Обикновено лечението приключва с едно посещение в стоматологичния кабинет, но ако проблемът е по-сериозен, лечението може да е в рамките на 2-3 посещения.

Ако не бъде проведено своевременно лечение, с течение на времето сериозността на проблема се задълбочава и се стига до загуба на зъба.