Лечение на пародонтоза в Клиника Киряков

Пародонтозата (пародонтит) е инфекциозно заболяване на венците, което стои в основата на загубата на зъби.

За да предпазим нашите пациенти от това заболяване, от дентална клиника Киряков предлагаме Програма за лечение на пародонтоза, която включва няколко етапа.

Какво представлява пародонтозата?

Пародонтозата, известна и под названието пародонтит е инфекциозно възпаление, което засяга пародонта, т.е. поддържащите кости и зъбни тъкани – венец, алвеоларна кост и алвеоларен лигамент.

Заболяването започва с натрупването на зъбна плака и зъбен камък, които съдържат бактерии. Ако плаката и зъбният камък не се почистят, бактериите в тях се размножават и атакуват пародонта. Това причинява възпаление, кървене, подуване, отдръпване на венците и разрушение на костта, която държи зъбите, което води до загуба на зъби.

Симптоми и диагностика на пародонтоза

Симптомите, които показват възможно пародонтално заболяване като гингивит (ранна форма на пародонтоза) или пародонтит не са никак малко.

Най-често срещаните сред тях са:

• Кървене на венците: Кървенето по време на миене на зъбите, по време на хранене или по време на сън е първият симптом за възпаление на венците.
  • Лош дъх: Наличието на натрупан зъбен камък и развитието на пародонтоза почти винаги са съпроводени от хроничен лош дъх.
  • Зачервени, подути и чувствителни венци: Венците са червени и болезнени при допир или при хранене.
  • Наличие на пародонтални джобове: Джобовете се получават от постепенното отделяне на венеца от зъба, при което се образува празно пространство, в което бактериите лесно се развиват и атакуват венеца и костта.
  • Рецесия на венците: Когато са засегнати, венците естествено се прибират и оголват зъба, често почти до корена или до костта.
  • Разклатени зъби: Разклатените зъби показват, че заболяването е в напреднал стадий и загубата на зъба е много вероятно ако не се вземат мерки.

Към гореизброените симптоми можем да добавим още болка при дъвчене, промяна в начина на дъвчене, разместване на зъбите в челюстта и много други.

Относно диагностиката на заболяването, то тя се извършва в специализиран дентален кабинет. По време на прегледа пародонтологът изследва обстойно състоянието на венците, прави рентгенови снимки на зъбите и устната кухина, за да установи има ли загуба на костна маса в резултат на пародонтозата и изготвя перио карта, която измерва пародонталния статус на пациента.

Лечение на пародонтоза в Клиника Киряков: процес и стъпки

В клиника Киряков предлагаме ефективно и съвременно лечение както на гингивит, така и на пародонтоза.

Нашите специалисти по пародонтология използват най-новите и съвременни методи за контрол и лечение на пародонталните заболявания, гарантирайки индивидуален подход към всеки пациент с цел постигане на оптимални резултати.

От клиника Киряков предлагаме Програма за лечение на пародонтоза, която включва няколко етапно почистване на плака и зъбен камък.

Стъпка 1: Дентален преглед и изготвяне на перио карта

Тази стъпка включва обстоен преглед на зъбите и венците на пациента и изготвяне на перио карта.

При изготвяне на периодонталната карта се прави измерване на всеки един зъб в шест точки и се отбелязват фактори като дълбочина на пародонталните джобове, натрупана плака и зъбен камък, кървене на венците и други.

Стъпка 2: Почистване на зъбите от плака и зъбен камък

Отстраняването на зъбния камък, което извършваме в клиника Киряков е няколкоетапно и включва използване на различни методи като машинно почистване, отстраняване на зъбния камък с ултразвуков апарат и други.

По време на премахването на натрупванията използваме дентален микроскоп или увеличителни лупи с голямо увеличение, за да си гарантираме отлична видимост, с която да постигнем висока ефективност и пълно и прецизно премахване на зъбния камък.

Стъпка 3: реоценка и план за поддържане на постигнатите добри резултати и съвети към всеки пациент за индивидуални методи за почистване и орална хигиена вкъщи.

Цели и резултати на лечението

Сред основните цели на лечението на заболяването са:

• Спиране на прогресията на пародонтозата;
  • Възстановяване на увредените тъкани;
  • Подобряване на оралното здраве;
  • Предотвратяване на загубата на зъби.

След лечение на пародонтоза пациентите на клиника Киряков се радват на стабилни зъби, здрави венци, свеж дъх и подобрено общо състояние на устната кухина.

Клиника Киряков предлага качествено и ефективно лечение на пародонтални заболявания като пародонтит и гингивит. В нашата клиника работят лекари с богат опит, които прилагат индивидуален подход към всеки пациент и са до него по време на цялото лечение.

Доверявайки се на специалистите от клиника Киряков можете да сте спокойни, че лечението на пародонтоза ще бъде извършено прецизно, качествено и напълно безболезнено, а резултатите ще надминат очакванията ви.

Това е заболяване, което може да се появи във всяка една възраст, ако не се полагат грижи за оралната хигиена и зъбите не се почистват редовно от зъбен камък и плака при вашият дентален лекар.

За да се предпазите от това инфекциозно заболяване, от клиника Киряков съветваме зъбите да се мият поне два пъти дневно с паста за зъби и четка. Препоръчваме четката да бъде електрическа ултразвукова четка за зъби, да се използват конец за зъби и вода за уста и да се посещава задължително два пъти годишно дентален кабинет за профилактичен преглед и почистване на зъбна плака и зъбен камък.

Симптомите, които показват заболяване на венците са следните:

• Кървене на венците при четкане, при хранене или при използване на конец за зъби;
  • Зачервени, подути и болезнени венци;
  • Чувствителни на студено и топло зъби и венци;
  • Хроничен лош дъх;
  • Разклатени зъби;
  • Пародонтални джобове;
  • Отдръпване на венците;
  • Болки при дъвчене.

Често се случва при прогресиране на заболяването да се образуват абсцеси или да се промени начина на дъвчене по време на хранене.

Пародонтитът е заразно инфекциозно заболяване, което се пренася от един човек на друг най-често чрез слюнка – при целувка или ако се използват едни и същи прибори за хранене, или хигиенни средства за уста.