Вадене на зъб

Ваденето (екстракцията) на зъб се отнася до пълното отстраняване на един или повече зъби от устата на пациента.

Това е процедура, до която денталните лекари прибягват в случаите, в които зъбът е силно разрушен и няма как да бъде възстановена функционалността му.

Кога се налага вадене на зъби

Причините, поради които най-често се налага вадене на зъби са:

• Непоправимо увредени зъби от кариес или пародонтоза: Ако зъбите са засегнати от тежък кариес или пародонтоза до степен, в която не могат да бъдат възстановени с коронка, зъбна пломба или обработка на кореновите канали е възможно да се наложи да бъде извършена екстракция на зъба.
  • Тежка инфекция на зъба: Вадене на зъб се налага и в случаите, в които е засегнат от инфекция, която не може да се лекува с антибиотик или с ендодонтско (кореново) лечение.
  • Нараняване или травма: Екстракция е наложителна и при тежка травма, довела до счупен или силно повреден зъб, който не може да бъде възстановен.
  • Проблеми с мъдреците: Към вадене на зъби се прибягва и като пробивът на мъдреците е затруднен и предизвиква възпалителни процеси или ако предизвикват появата на кариес на предходен зъб.

Изваждането на един или няколко зъба се препоръчва и в някой от случаите, в които пациентът трябва да се подложи на ортодонтско лечение и се налага да се отвори място в зъбната редица.

Диагностика и персонализиран план за лечение

В дентална клиника Киряков подхождаме с голямо внимание към всяка услуга, която предлагаме, включително и към вадене на зъб. Преди всяка екстракция извършваме детайлен дентален преглед и прецизна диагностика.

За да сме напълно уверени, че екстракцията е наложителна, по време на диагностиката изготвяме рентгенова снимка на зъба на пациента, след което създаваме персонализиран план за лечение, съобразен със спецификите и нуждите на пациента.

Екстракция на зъб в Клиника Киряков

Процедурата по вадене на зъб в дентална клиника Киряков се извършва от дентални лекари с висока квалификация, които използват съвременни методи и апаратура, за да намалят дискомфорта на пациента възможно най-много.

Сред услугите по екстракция на зъб, предлагани в клиника Киряков са:

• Вадене на корен на зъб: Вадене на корен на зъб се извършва, когато коренът е инфектиран и инфекцията не може да бъде лекувана с едондотия (кореново лечение). Тази процедура се извършва и когато зъбът е счупен и коренът е напълно разрушен, когато кариес е проникнал дълбоко или при напреднало пародонтално заболяване.
  • Вадене на мъдрец: Екстракцията на мъдрец се налага, ако той уврежда съседните зъби, пробил е на необичайно място и размества цялата зъбна редица. Ваденето му е наложително и ако е разрушен от кариес или не може да изникне правилно и създава дискомфорт на пациента.
  • Вадене на млечен зъб: В клиника Киряков предприемаме вадене на млечен зъб в случаите, в които той пречи на постоянния да пробие. Към екстракция пристъпваме и ако млечният зъб е силно увреден от кариес и не може да бъде възстановен, или ако не пада и принуждава постоянния да пробие на място извън зъбната редица.

Важно е да се знае, че от клиника Киряков взимаме решение за екстракция на зъб единствено в случаите, в които зъбът е силно увреден и не може да бъде възстановен.

Процес и стъпки

Процесът по екстракцията на зъб в денталната ни клиника протича в няколко стъпки:

• Консултация и диагностика: По време на консултацията извършваме детайлен стоматологичен преглед и правим рентгенова снимка, за да анализираме състоянието на зъба и да открием най-добрия подход за неговото вадене.
  • Предварителна подготовка: Преди екстракцията поставяме локална упойка, за да сме напълно сигурни, че пациента няма да почувства никаква болка и няма да се чувства дискомфортно.
  • Екстракция: Изваждаме зъба, корена или мъдреца с голямо внимание и като използваме модерни специализирани стоматологични инструменти.

Преди да се разделим с пациента го информираме подробно какви последващи грижи трябва да полага, за да протече възстановяването по-бързо и безпроблемно.

Сред основните цели на екстракцията на зъб, корен или мъдрец са да се премахне източника на болката и да се предотвратят по-нататъшни проблеми или сериозни инфекции в устната кухина на пациента.

Резултатите, които се постигат са отстраняване на силната болка и подобряване на функционалността на зъбите.

Защо да ни се доверите

В дентална клиника Киряков разполагаме не само с оборудване на високо ниво, но и с дентални специалисти, за които грижата за пациента е на първо място.

Доверявайки ни се, можете да бъдете напълно сигурни, че ще получите професионално извършена процедура и индивидуален подход, в зависимост от вашите потребности и нужди.

В клиника Киряков поставяме местна упойка преди началото на екстракцията, която премахва напълно усещането за болка. Единственото, което пациента усеща по време на ваденето е лек натиск и допир по време на манипулацията.

След изваждането на зъба в повечето случаи пациентът не изпитва дискомфорт. Що се отнася до възстановяването, то меките тъкани заздравяват в рамките на няколко дни, а за костното заздравяване са необходими няколко месеца.

Съветът, който от клиника Киряков даваме на всички свои пациенти е да не се жабурят, да не изплакват устата си и да не изплюват кръвта, която усещат в устата си. Даваме този съвет, тъй като кръвта, ако не се изплюва се съсирва и се превръща в нещо като “тапа”, която запушва дупката. А когато дупката е запушена, болката намалява.

Силно препоръчително е също така да се избягват студени и горещи храни. Не трябва и се пуши поне 48 часа след екстракцията.